لوگو بهبود گستر

خلوص سنج اکسیژن اولین دستگاه بومی شده توسط شرکت بهبود گستر

خلوص سنج اکسیژن التراسونیک|دکتر مسلم بگل

کنترل کننده فشار کاف لوله تراشه (SmartCuff)

5/5
دستگاه اسمارت کاف کنترل هوشمند فشار کاف لوله تراشه

یکی از نگرانی های لوله گذاری بیماران بخش های مراقبت ویژه تنظیم درست فشار کاف لوله تراشه می باشد. چنانچه فشار کاف کم باشد باعث بروز آلارم نشتی در دستگاه های ونتیلاتور و عدم تهویه مناسب بیمار شده و چنانچه فشار کاف بیش از حد باشد باعث بروز مشکلاتی همچون نکروز، فیستول، آسپیریشن و … در بیماران می شود. توسط این دستگاه قادر به اندازه گیری و کنترل فشار کاف لوله تراشه بیمار به صورت آنلاین خواهیم بود.

فشارهای بیشتر از 30 سانتی متر آب باعث بروز صدماتی از قبیل فیستول، نکروز، فشار بر تارهای صوتی و خشونت صدا، زخم و خونریزی تراشه و … می شود که بیمار یا به سبب هوشیاری کم این درد ها را احساس نمی کند و یا به دلیل قرار گیری لوله تراشه در دهان خود، توانایی تکلم و بازگو کردن درد خود را ندارد.

در حالت کلی در فشار 25 سانتی متر آب جریان خون تراشه طبیعی است ولی در فشار کاف 40 سانتی آب، مخاط تراشه رنگ پریده و در 50 سانتی متر آب، مخاط تراشه سفید رنگ بوده و در کاف با فشار 60 سانتیمتر آب، جریان خون تراشه متوقف می گردد.

بیشتر بدانید درباره :  فشار کاف لوله تراشه در بیهوشی با 3 عامل هوا، لیدوکائین، اکسیژن و تایتروس اکساید

ارتباط با ما در واستاپ

در واتساپ می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

صفحه اینستاگرام بهبود گستر

اینجا با ما در ارتباط باشید تا از جدید ترین اخبار پزشکی مطلع شوید

فهرست مطالب

دستگاه خلوص سنگ اکسیژن التراسونیک پزشکی
تصویر کنترل کننده فشار کاف لوله تراشه (SmartCuff)

نام نویسنده : دکتر مسلم بگل

بیوگرافی : مسلم بگل (دکترای عالی کسب و کار، کارشناس ارشد مهندسی پزشکی، مدرس دانشگاه، مدیر عامل شرکت مهندسی پزشکی، بیش از 13 سال سابقه در زمینه تجهیزات بیهوشی و تنفسی)